דו"ח מבקר המדינה: חזן נחשד בתצהיר שקרי שעונשו מאסר, בנט ייקנס

    איתי גדסי No Comments on דו"ח מבקר המדינה: חזן נחשד בתצהיר שקרי שעונשו מאסר, בנט ייקנס
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח מבקר המדינה על המתמודדים בבחירות המקדימות למפלגות פורסם היום ובו ביקורת חריפה וקנסות שהוטלו על מספר חברי כנסת.

    מבקר המדינה קובע כי חבר הכנסת חזן הגיש תצהיר שקרי. לפיו לא היו לו הכנסות והוצאות במסגרת מערכת הבחירות, למעט תשלום דמי רישום למפלגה.

    בבדיקה נמצא כי היו לו הוצאות הכרוכות בניהול מערכת הבחירות עליהן לא דיווח למבקר המדינה. בשל אי הדיווח, לא ניתן היה לבחון את סך הכנסות והוצאות ואת מקורן וחוקיותן של התרומות שקיבל ששימשו למימון הוצאות הבחירות.

    חבר הכנסת חזן טען, כי לא היה מודע לחובה לדווח על הוצאות שהוציאו עבורו אחרים, אולם טענתו  לא נתקבלה.

    מבקר המדינה מדגיש ומציין, כי לפי החוק, המוסר ביודעין תצהיר שקר, דינו מאסר שלוש שנים. הגשת תצהיר שאינו אמת, כדרך שעשה המועמד, היא עבירה פלילית על כל המשתמע מכך. ח"כ אורן חזן נקנס בנוסף בסך 5000 שקל.

    השר נפתלי בנט נקנס בסך  30,000 ₪, זאת בשל הוצאותיו שחרגו מתקרת ההוצאות שקבע החוק, וההכנסות חרגו מהאיסורים והמגבלות הקבועים חוק.

    לדברי המבקר, בנט לא ניהל את חשבונותיו לפי הוראות החוק והנחיות מבקר המדינה. ולא צירף אסמכתאות בגין שירותים שקיבל במסגרת מערכת הבחירות.

    גם שר הרווחה חיים כץ מקבל בדוח המבקר ביקורת חריפה בגין שימוש בכלי רכב של התעשייה האווירית ביום הבחירות המקדימות.

    בדוח נכתב בין השאר כי לפי דוח רשות החברות הממשלתיות נצפו עובדים מגיעים לקלפיות בכלי רכב המוצמדים לעובדי החברה. ההגעה לקלפיות הייתה בכל פעם בקבוצות קטנות של 10-5 עובדים.

    מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא קורא למחוקק להחיל אחריות פלילית גם על מי שהיה מופקד על נכסי ציבור שבהם נעשה שימוש פסול בבחירות מקדימות, בדומה לנקבע לגבי הבחירות לכנסת והבחירות לרשויות המקומיות.

    חבר הכנסת אורן חזן אמר בתגובה לדוח: "כח"כ צעיר וחדש, שזו לו מערכת הבחירות הראשונה, אליה הצטרפתי ברגע האחרון, בכוונתי ללמוד את הדו"ח ולתקן את הדרוש".

    בתוך כך, זו לא הייתה המכה היחידה של חזן היום. ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לפני זמן קצר כי חבר הכנסת אורן חזן יושהה לחודש ימים מהשתתפות בישיבות מליאת הכנסת ומהשתתפות בישיבות ועדות הכנסת. החלטת הוועדה באה בעקבות סדרת תלונות שהוגשו לוועדת האתיקה נגד חזן.



    0 תגובות